dimecres, 2 de desembre del 2009

DEBAT; ELS LLENGUATGES

Com a deures de la sessió anterior teniem que portar les carracterístiques principals del llenguatge quotidià, poètic i publicitaria per tal de poder preparar i fer un debat defençant el llenguatge que ens havia tocat, per tant la primera part de la sessió va ser apuntar el arguments que defenssarien el nostre llenguatge i desprès fent una llista de arguments negatius sobre un dels altres llenguatges per tal de poder acavar afirmant que el nostre era el millor.

Al meu grup li va tocar defendra el llenguatge publicitari i atacar al poètic, mentres preparavam els nostres arguments, vam pensar que en realitat tots tenien la mateixa importància i no hi havia cap de més important ni de menys.

En el debat, vam dir coses de tots el color, però al final vam arribar a la conclusió de que els tres llenguatges, quotidià, publicitari i poètic tenien la mateixa importància.

En conclusió el debat en va ajudar a tenir clares les característiques més importants dels tres llengutages, i també ens vam adonar de que els tres llenguatges necessitaven als altres dos restants.

A continuació escric les característiques més importants dels tres, les quals les tenim tots en comú.

LLENGUATGE POÈTIC:

- És un llenguatge melòdic, amb ritme aparent.

- Funció estètica i per tant poden dir que és crear bellesa

- Aporta imatges, és a dir, representacions mentals (tu no veus allò que el poema o l'escrit està definint o explicant però tu en el teu cap tens la imatge d'allò que s'esta dient)

- Utilitza els altres dos llenguatges, ja hem dit que els tres es necessiten entre ells.

- Els poetes fan les seves poesies per diferents motius però un d'ells és el d' alliberar els seus sentiments, crear belleza o molts altres.


LLENGUATGE QUOTIDIÀ:

- És la manera més fàcil per a comunar-se.

- És el més espontani dels altre dos.

-Utilitza les principals vies de comunicació.

- És el primer llenguatge que els infants aprenen.



LLENGUATGE PUBLICITARI:

- Va dirigit a un públic seleccionat, és a dir a un grup de la societat determinat.

- Per aconseguir els seus objectius utilitza els altres dos llenguatges.

- És el llenguatge més persuasiu.

- Busca resposta en un temps determinat, un exemple d'aixó seria tota la publicitat que es fa ara d'aliments, de perfums i de joguines entre altres moltes coses, aquesta publicitat busca resposta ara al Nadal.

En conclusió i com ja he comentat abans els tres llenguatges és necessiten entre ells, per tal de complir les seves funcions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada